Ciąża i macierzyństwo

Jak zrzucić brzuch po ciąży?

Jak zrzucić brzuch po ciąży?

Chęć powrotu do figury sprzed ciąży nie jest niczym, czego powinnyśmy się krępować, mimo że często takie podejście uważane jest za próżne. Świeżo upieczonym mamom wytyka się egoizm oraz „przypomina się”, że teraz powinny skoncentrować się na dziecku. Niemożliwe jest jednak efektywne zadbanie o innych, jeśli najpierw nie zadba się o siebie. Musimy jednak pamiętać także o tym, że celebrytki swoimi pociążowymi figurami ustawiają poprzeczkę zdecydowanie zbyt wysoko. Znalezienie zdrowej równowagi jest jednak możliwe.

Brzuch w ciąży i po porodzie

brzuch po porodzie

Aby po porodzie łatwiej wrócić do dawnej figury, dobrze jest zadbać o siebie już w czasie ciąży, a nawet przed ciążą. Powrót do płaskiego brzucha będzie znacznie łatwiejszy dla tych z nas, które już wcześniej były aktywne fizycznie. Nie przejmujmy się nadmiernie utratą „sześciopaku”. Mięśnie brzucha są dość specyficzną grupą mięśniową – w porównaniu z innymi mięśniami można ją stosunkowo łatwo stracić, ale także równie łatwo odbudować. Ta świadomość powinna pomagać nam w zdrowej motywacji. Jeśli jeszcze przed ciążą zaangażujemy te mięśnie do wysiłku, podczas samego porodu będziemy mieć lepsze wyczucie swojego ciała.

Istotną rzeczą jest także stosowanie podczas trwania ciąży kosmetyków na rozstępy.

Ich technologia wspomoże łagodny powrót skóry do wcześniejszego stanu – a to przede wszystkim skóra, a nie mięśnie, będą potrzebować pomocy.

Płaski brzuch po porodzie

Brzuch po porodzie będzie wracał do wcześniejszego kształtu przez okres co najmniej ośmiu tygodni.

Nie należy próbować przyspieszyć tego stanu ani też irytować się na niego – takie są naturalne procesy organizmu, z których też bardzo wiele zależy od wpływu czynników niezależnych od nas, takich jak cechy dziedziczne czy praca hormonów.

Po sześciu tygodniach połogu możemy, a nawet powinnyśmy wrócić do ostrożnych, delikatnych ćwiczeń. Oczywiście każdy przypadek jest indywidualny i zawsze należy w pierwszej kolejności brać pod uwagę zalecenia lekarskie, jednak delikatne ćwiczenia pomogą nam się lepiej poczuć, chociażby przez zapewnienie ulgi obciążonemu kręgosłupowi. Do „prawdziwych” ćwiczeń zwykle możemy wrócić już po 12. tygodniach, pamiętajmy jednak: nie jest to reguła. Słuchajmy swoich organizmów i swoich lekarzy i nie forsujmy się nadmiernie. Jeśli w trakcie jakiegokolwiek wysiłku nagle poczujesz się źle, natychmiast go przerwij.

ćwiczenia po porodzie

Jaka dieta po porodzie?

Zasady diety poporodowej są tak naprawdę takie same jak w przypadku wszystkich innych działań skoncentrowanych wokół naszego zdrowia i urody. Dla przypomnienia wymieńmy je jednak jeszcze raz.

  • Dbaj o to, aby pić dużo wody. To nieoceniona pomoc dla każdego procesu zachodzącego w organizmie. W ciąży i połogu pomoże zniwelować opuchliznę.

  • Jedz regularne posiłki i nie podjadaj pomiędzy nimi. Lepiej jest także rozplanować więcej mniejszych posiłków (pięć posiłków w ciągu dnia to optymalna ilość) niż jeść trzy razy dziennie aż do przejedzenia.

  • Przynajmniej trzy posiłki dziennie zjadaj na ciepło. Wspomoże to trawienie i uniemożliwi gnicie produktów w układzie trawiennym.

  • Zadbaj o bogactwo błonnika w diecie oraz zrównoważone i zbilansowane posiłki.

  • Nie jedz co najmniej 3-4 godziny przed pójściem spać.

  • Uważaj na słodycze. Poszukaj ich bezpieczniejszych odpowiedników. Jeśli naprawdę nie możesz się powstrzymać, jedz je w okolicach południa, kiedy trawienie jest najsilniejsze.

Co zrobić, żeby mieć ładny brzuch po porodzie?

Po pierwsze: nie stresować się tą kwestią i dać sobie czas na dojście do siebie.

Pierwsze tygodnie po porodzie to wielkie wyzwanie dla matki i dziecka, a często także dla innych członków rodziny. Nie ma powodu, aby dokładać sobie dodatkowe napięcie.

Nie rzucajmy się na treningi tylko dlatego, że są „już dozwolone”. Słuchajmy swojego ciała i jego potrzeb – to ono ma służyć nam, a nie my jemu. Aby zdrowo i spokojnie zadbać o kondycję brzucha, stosujmy się do poniższych rad:

  • Zainwestuj w odpowiednie kosmetyki. Wspomniane balsamy przeciw rozstępom są tu kluczowe. Pamiętaj także o nawilżaniu. Takie kosmetyki sprawdzą się też do delikatnego masażu, który dodatkowo pomoże nam się zrelaksować, a także zadba o te partie ciała, które tego wymagają.

  • Noś specjalistyczną bieliznę przeznaczoną dla kobiet po porodzie.

  • Jeśli to możliwe, karm piersią. Przyspieszy to naturalne procesy regeneracyjne organizmu.

  • Stosuj zimne prysznice zamiast gorących kąpieli.

2 votes
Previous article Jak dobrze nałożyć podkład?

Related posts

0 Comments

Nie ma jeszcze komentarzy

Skomentuj ten post jako pierwsza!

Zostaw komentarz

Your data will be safe! Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person. Required fields marked as *

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close