Ciąża i macierzyństwoLifestyle

Zdrowe drugie śniadanie do szkoły — kanapki to nie wszystko!

Zdrowe drugie śniadanie do szkoły — kanapki to nie wszystko!

Co zamiast kanapek do szkoły?

Tortilla na zimno

Idealnym rozwiązaniem na ciekawe drugie śniadanie będą pokrojone w niewielkie kawałki naleśniki lub tortille z warzywami, które wspaniale smakują również na zimno. Gotowe ciasto smarujemy śmietankowym serkiem, a na nim układamy produkty według uznania.

Należy pamiętać, że kolorowe przekąski wyglądają bardziej zachęcająco dla dziecka, w tym celu warto połączyć ze sobą świeżego pomidora, chrupiącą żółtą paprykę, sałatę, czarne oliwki oraz ser żółty.

Tak dobrana kompozycja z pewnością skusi młodego smakosza.

Sałatka owocowa

Przygotowując sałatkę do szkoły dla swojego dziecka mamy gwarancję, że dostarczamy im potrzebnych w rozwoju składników odżywczych. Winogrona, truskawki, borówki oraz maliny tworzą zdrowe i idealne połączenie. Jeżeli w przekąsce znajdą się słodkie, świeże i różnorodne owoce, śniadanie z pewnością zostanie zjedzone w całości nawet przez najmłodszych członków rodziny.

Chrupiąca granola z jogurtem greckim

Słodka i pyszna przekąska będąca bombą witaminową to wspaniały wariant zdrowego drugiego śniadania do szkoły. Domową granolę wykonamy poprzez połączenie płatków owsianych, orkiszowych, żytnich, rodzynek i mieszanki orzechów z miodem lub syropem klonowym. Zmieszane produkty podaje się z jogurtem naturalnym lub greckim.

Należy pamiętać, aby nie łączyć granoli z jogurtem w domu, żeby uniknąć uzyskania nieprzyjemnej konsystencji.

Produkty powinno się spakować dziecku w oddzielne pudełka i pozwolić zmieszać je ze sobą w szkole. Wielką zaletą tego drugiego śniadania jest fakt, że duża ilość słodkiego miodu z pewnością zachęci nawet najwybredniejszych uczniów.

Z czym przygotować kanapki dla dziecka?

To pytanie zadaje sobie tysiące rodziców każdego poranka. Kanapki nie muszą składać się wyłącznie z wędliny lub sera.

Jest wiele pomysłów, które w ciekawy sposób mogą zastąpić nudne drugie śniadanie do szkoły bez rezygnowania z chleba.

Jeżeli zależy nam na zdrowym żywieniu naszego dziecka, warto zapoznać się z kilkoma przepisami na pożywne i pełne cennych witamin pasty do pieczywa.

Pasta z ciecierzycy, czyli wszystkim znany hummus

  • ciecierzyca
  • łyżka soku z cytryny
  • ząbek czosnku
  • 4 łyżki pasty sezamowej tahini
  • niewielka ilość oliwy
  • odrobinę zimnej wody

Do przygotowania hummusu najlepiej użyć dużej miski oraz blendera. Konsystencja wegańskiej pasty na kanapkę powinna być kremowa i delikatna.

Kremowe guacamole z awokado

  • awokado
  • sok z cytryny lub limonki
  • 2 niewielkie pomidory
  • sól i pieprz według uznania
  • odrobinę chilli

Tak zmieszana pasta z awokado wspaniale współgra z ciemnym pieczywem. Miąższ zielonego, dojrzałego owocu posiada wiele cennych dla organizmu składników odżywczych i witamin. Na gotową kanapkę warto położyć świeżą paprykę lub sałatę.

1 vote
Next article Domowe sposoby na wzmocnienie odporności organizmu jesienią
Previous article Jak rozpoznać depresję poporodową i jak sobie z nią radzić?

Related posts

0 Comments

Nie ma jeszcze komentarzy

Skomentuj ten post jako pierwsza!

Zostaw komentarz

Your data will be safe! Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person. Required fields marked as *

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close