Lifestyle

Treningi oparte na tańcu – co wybrać?

Treningi oparte na tańcu – co wybrać?

Która z nas nie doświadczyła niechęci do treningów? Nawet jeśli jesteśmy zdeklarowanymi fankami siłowni, biegania czy aerobiku, nie da się ukryć, że po pewnym czasie każdy trening tego typu staje się monotonny i w celu utrzymania odpowiedniego poziomu motywacji potrzebne jest jego urozmaicenie. Doskonałym pomysłem na przełamanie treningowej rutyny może być trening, którego metody oparte są na różnych stylach tanecznych. Może to być także świetny sposób na zażycie ruchu dla tych z nas, które siłownie i kluby fitness omijają szerokim łukiem. Przedstawiamy kilka przykładów.

Zumba

Zumba to prawdopodobnie najbardziej popularny rodzaj treningu opartego na tańcu. W ciągu ostatniej dekady zdobyła ogromną popularność dzięki temu, że ćwiczący na treningu dobrze się bawią i nie odczuwają znużenia powtarzaniem kolejnych ćwiczeń. Zumba opiera się na prostych elementach aerobowych i fitnessowych oraz na elementach tańców latynoamerykańskich, a także hip hopu i tańca Bollywood. Tempo ćwiczeń jest dosyć szybkie, aby skutecznie spalać tkankę tłuszczową oraz utrzymać taneczny charakter ćwiczeń. Kolejne ruchy mogą być łączone w całe układy taneczne – od instruktora zależy, czy zdecyduje się wprowadzić na zajęciach choreografię, czy też na bieżąco będzie wymyślał przejścia pomiędzy poszczególnymi ćwiczeniami.

Salsa aerobik

Kolejna propozycja dla fanek latynoamerykańskich rytmów. Jak sama nazwa wskazuje, trening ten łączy salsę i aerobik, ale wykorzystuje także kroki znane z tańców takich jak mambo, afro, rumba i samba. Podczas tego treningu nie tylko spalimy wiele kalorii, ale także niemal przy okazji poznamy kroki podstawowe wielu popularnych tańców, które z pewnością przydadzą nam się później na niejednej imprezie! Atmosfera na takich zajęciach jest również znacznie bardziej wyluzowana niż na typowym aerobiku – widocznie razem ze stylem ruchu przychodzi do nas odprężenie właściwe mieszkankom Argentyny czy Brazylii 🙂

Taniec brzucha

Taniec brzucha – którego właściwa, poprawna nazwa to taniec arabski – może wydawać się treningiem nietypowym i rzeczywiście tak jest. Z uwagi na charakter wykonywanych ruchów – drżenia, fale, zataczanie kół itd. – nie jest to trening cardio ani aerobowy, jednak już po pierwszej lekcji będziecie zaskoczone zakwasami, niekoniecznie w mięśniach brzucha. Ruch w tańcu arabskim jest bardzo specyficzny, przez co angażuje mięśnie, które na co dzień nie są ćwiczone. Możemy się spodziewać, że porządnie popracujemy mięśniami brzucha, ud, pośladków i ramion. Niemal wszystkie uczestniczki treningów potwierdzają, że taniec brzucha jest doskonałym sposobem na uzyskanie tak zwanej talii osy. Badania naukowe potwierdzają również, że regularne ćwiczenie tego stylu tańca pomaga złagodzić bóle miesiączkowe.

High Heels

Trening na wysokich obcasach? Czemu nie! Podczas zajęć high heels nauczysz się imponujących ruchów znanych z teledysków i nawiążesz świetny, kumpelski kontakt z innymi uczestniczkami zajęć, bo nic tak nie łączy, jak dziewczyńskie treningi. High heels wykorzystuje wiele technik tanecznych, przede wszystkim modern jazz, ale czerpie też z hip hopu, tańców latynoamerykańskich, a nawet waackingu i dancehallu. Na takich zajęciach popracujesz nad swoim zmysłem równowagi oraz koordynacją ruchową – dotyczy to szczególnie kobiet, które nie czują się zbyt pewnie na obcasach. Grupy początkujące pracują na obcasach niewysokich, zalecane są też buty sznurowane, a pewność siebie i stabilność budowane są w miarę kolejnych zajęć.

Voguing

Propozycja dla ambitnych. Styl ten zaistniał już w latach 60. Początkowo skupiał wokół siebie biedne środowiska mniejszości rasowych i seksualnych. Co sprawiło, że voguing stał się modny? Znawcy rysują całą historię tego tańca i podają różne powody, jednak przełomowym momentem było pojawienie się jego elementów w teledysku Madonny do piosenki „Vogue” z 1990 roku. Oparty jest na technikach takich jak house i charakteryzuje się dużą szybkością i płynnością ruchów, podczas których tancerz musi pamiętać o wielu rzeczach, takich jak symetria ruchów oraz izolacje poszczególnych części ciała. Voguing przypomina nieco przechadzanie się po wybiegu modowym i z pewnością przełoży się na naszą pewność siebie.

I jak? Który trening wybierasz? 🙂

0 votes
Next article Minimalistyczna pielęgnacja twarzy
Previous article Joga twarzy – domowy sposób na zmarszczki

Related posts

0 Comments

Nie ma jeszcze komentarzy

Skomentuj ten post jako pierwsza!

Zostaw komentarz

Your data will be safe! Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person. Required fields marked as *

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close