Uroda

Joga twarzy – domowy sposób na zmarszczki

Joga twarzy – domowy sposób na zmarszczki

Korzyści płynące z różnych form ruchu – od crossfitu po jogę – są powszechnie znane. Należą do nich lepsze dotlenienie mięśni, zwiększona wytrzymałość, większa siła, większa elastyczność mięśni.

Ruch odmładza, wspomaga liczne procesy zachodzące w organizmie, przyczynia się do lepszego samopoczucia na co dzień.

Znamy całe zestawy ćwiczeń na łydki, brzuch czy tricepsy. Dlaczego jednak raczej nie zdarza nam się ćwiczyć… twarzy?

Pielęgnacja przeciwzmarszczkowa

W twarzy człowieka znajduje się około siedemdziesięciu mięśni, jednak zwykle są one przez nas zaniedbywane. Jeśli chodzi o pielęgnację twarzy czy profilaktykę przeciwstarzeniową, zwykle ograniczamy się do kremów i innych kosmetyków.

Wiemy, jak ważne jest nawilżenie twarzy, pijemy więc dużo wody i wzbogacamy dietę w antyoksydanty.

Czasem decydujemy się także na pielęgnację w profesjonalnym gabinecie. Rzadko jednak myślimy o tym, że mięśnie twarzy mogą wymagać treningu podobnie jak reszta naszego ciała.

Czego potrzebujemy, by zacząć?

Nazwa „joga twarzy” jest oczywiście nieco żartobliwa – ćwiczenie mięśni twarzy nie wywodzi się bezpośrednio z jogi, ale podobnie jak joga oparte jest na holistycznym podejściu do człowieka i jego zdrowia. Jej rozluźniające, a zarazem wzmacniające działanie również jest jak najbardziej uprawnionym skojarzeniem. W odróżnieniu od „zwykłej” jogi nie potrzebujemy jednak specjalistycznej maty ani odpowiedniego miejsca na podłodze. Może przydać nam się krem nawilżający lub olejek, ale nie do każdego rodzaju ćwiczeń są one potrzebne – przy niektórych są wręcz zbędne.

Jogę twarzy możemy ćwiczyć przy biurku, podczas gotowania, jazdy samochodem i wielu innych codziennych czynności.

Joga twarzy – efekty

Pierwsze efekty treningu możemy zauważyć już po dwóch tygodniach, choć częściej pojawiają się one po trzech, a nawet czterech tygodniach od rozpoczęcia ćwiczeń. Zauważamy, że skóra jest lepiej ukrwiona, a w efekcie czego bardziej jędrna i o zdrowszym kolorycie. Regularne wykonywanie ćwiczeń wspomaga także eliminację toksyn, dzięki czemu cera jest coraz gładsza, zdrowsza i jaśniejsza. Zauważamy także redukcję zmarszczek oraz opadania skóry. Znika także widmo drugiego podbródka.

Jak zacząć?

Pomocny będzie wspomniany już krem lub olejek, który nada nieco poślizgu i ułatwi wykonywanie ćwiczeń, które wiążą się z masowaniem lub uciskiem wykonywanym przy pomocy dłoni.

Jogę twarzy można więc praktykować podczas porannego przygotowania do wykonywania makijażu lub wieczorem, już po jego zmyciu, jako część relaksującego rytuału przed pójściem spać.

Jeśli jesteśmy dopiero początkujący, warto poszukać w internecie filmików instruktażowych, które dokładnie zaznajomią nas z technikami używanymi podczas tej metody. Przed rozpoczęciem samych ćwiczeń należy pamiętać o tym, aby rozluźnić wszystkie mięśnie twarzy i nie zaciskać ich.

Joga twarzy – ćwiczenia

Do najpopularniejszych ćwiczeń należą:

  • Ćwiczenie na uelastycznienie szyi i likwidację „drugiego podbródka”
  • Ćwiczenie na wygładzenie pionowej zmarszczki między brwiami
  • Ćwiczenie na wzmocnienie mięśni okrężnych ust i mięśni policzkowych
  • Ćwiczenie na zmniejszenie worków pod oczami

Uelastycznienie szyi i likwidacja „drugiego podbródka”

Usiądź prosto i rozluźnij ramiona. Ćwiczenia te możesz oczywiście wykonywać na stojąco, w pozycji siedzącej jednak jest to o wiele łatwiejsze, warto więc siadać przynajmniej przy pierwszych próbach. Unieś głowę do góry tak, aby patrzeć w sufit i zrób z ust „dzióbek”. Poczuj, jak napinają się mięśnie szyi. Wykonaj kilkanaście takich ruchów, jakbyś chciała pocałować sufit. Aby zaangażować wszystkie mięśnie, powtórz też to ćwiczenie, zwracając głowę w prawą i lewą stronę.

Wygładzenie pionowej zmarszczki między brwiami

Ćwiczenie to polega głównie na otwieraniu szeroko oczu oraz ich zamykaniu, konieczne jest jednak robienie tego w odpowiedni sposób.

Otwórz oczy bardzo szeroko, nie angażuj jednak do tego żadnych dodatkowych mięśni – nie marszcz czoła i nie unoś brwi. Rozluźnij twarz i utrzymuj tę pozycję przez kilkanaście sekund. Po upływie tego czasu zamknij oczy i dociśnij powieki, ale podobnie jak przy otwarciu, niech pozostałe mięśnie nie biorą w tym udziału (nie mruż oczu – tylko dociskanie). Powtórz 4-5 razy.

Wzmocnienie mięśni okrężnych ust i mięśni policzkowych

Palce wskazujące zaczep za kąciki ust i rozciągaj je na boki. Mięśnie policzków niech stawiają opór rozciąganiu. Efekty tego ćwiczenia poczujesz od razu! Powtórz je przynajmniej dziesięć razy, rozciągając usta przez co najmniej pięć sekund.

Zmniejszenie worków pod oczami

Usiądź prosto, rozluźnij ramiona, spójrz przed siebie. Następnie spójrz jak najdalej w prawo, nie obracając przy tym głowy i nie angażując żadnych mięśni. Utrzymaj pozycję przez trzy sekundy. Następnie odpocznij, patrząc chwilę prosto, po czym powtórz ćwiczenie w drugą stronę.

0 votes
Next article Treningi oparte na tańcu – co wybrać?
Previous article Jak dobrać perfumy?

Related posts

4 komentarze

  1. haha chyba spróbuję, no bo to w sumie logiczne i nie trzeba inwestować w kremy, które nie wiadomo, czy działają 🙂

    Reply

Zostaw komentarz

Your data will be safe! Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person. Required fields marked as *

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close