Zdrowie

Ćwiczenia podczas codziennych czynności czyli jak zapewnić sobie więcej ruchu

Ćwiczenia podczas codziennych czynności czyli jak zapewnić sobie więcej ruchu

W dzisiejszym zabieganym świecie często trudno jest znaleźć czas na aktywność fizyczną. Skutki zasiedzenia odczuwamy codziennie – bolące plecy, sztywny kark, latem spuchnięte stopy. Istnieją jednak sposoby, aby dodać trochę ruchu do codziennych czynności. Nasze ciało będzie nam za to wdzięczne.

Czy to coś da?

Współczesne media lansują wizerunek kobiety, któremu naprawdę trudno jest sprostać – aktywna w pracy, doskonała matka, perfekcyjnie układa kwiaty, ma wysprzątany dom, trzy razy w tygodniu chodzi na siłownię, wieczorami spotyka się ze swoimi równie idealnymi przyjaciółkami… Jasne, jasne. Po wielu godzinach spędzonych przy biurku myślimy co prawda o tym, jak miło byłoby się poruszać, jednak kiedy docieramy do domu, jemy szybki obiad i ochota na wysiłek od razu nam przechodzi. Te z nas, które pracują fizycznie, po powrocie z pracy zwykle marzą głównie o prysznicu i ciepłym łóżku. Dawka ruchu jest nam jednak niezbędna.

Badania wykazują, że małe porcje wysiłku codziennie mają znacznie więcej korzyści dla zdrowia niż trening raz w tygodniu. Systematyczny ruch pozwala także na uwolnienie nagromadzonego stresu.

Nie namawiamy was do treningu, który zamiast dobrego samopoczucia będzie powodował jeszcze większe zmęczenie. Zamiast tego chcemy zaproponować wam kilka sposobów, jak nieco więcej ruchu uzyskać podczas czynności, które wykonujemy codziennie lub prawie codziennie.

Gimnastyka w łazience

  • Pod prysznicem postarajmy się wzmocnić plecy i uelastycznić ramiona. Pomoże nam w tym gąbka lub myjka. Jedną rękę unosimy do góry i zginamy w łokciu tak, aby dotknąć pleców. Drugą przekładamy za biodrem i staramy się sięgnąć do ręki pierwszej. Jeśli jest to trudne – a za pierwszym razem zapewne będzie – gąbka będzie doskonałą pomocą. Poprzekładajmy myjkę z ręki do ręki kilka razy. Następnie zmieńmy ułożenie rąk i powtórzmy.

  • Podczas porannej wizyty w toalecie mamy okazję na ćwiczenie mięśni Kegla, dzięki którym w przyszłości niestraszne nam będą problemy takie jak nietrzymanie moczu. Postarajmy się zacisnąć mięśnie tak, jakbyśmy chciały wstrzymać strumień moczu na kilkanaście sekund. Z czasem zwiększajmy liczbę powtórzeń.

  • Utrudnijmy nieco codzienne nakładanie balsamu! Zamiast jak zwykle opierać stopę na krawędzi wanny, postarajmy się pobalansować. Wzmocni to nasze poczucie równowagi, a także mięśnie brzucha oraz pośladki.

  • Zanim nałożysz makijaż lub podczas wieczornego demakijażu spróbuj także jogi twarzy. To świetny sposób na zachowanie młodego wyglądu skóry oraz na rozluźnienie mięśni twarzy i ramion.

Ćwiczenia podczas sprzątania

Ćwiczenia podczas codziennych czynności

Rozpiski, ile kalorii możemy spalić podczas poszczególnych czynności porządkowych, takich jak sprzątanie czy mycie okien, krążyły w prasie kobiecej już w latach 90. Nie da się ukryć, że służą one jednak głównie motywacji, a nie są źródłem rzetelnej wiedzy – do obliczenia, ile kalorii udało się spalić, potrzebujemy co najmniej danych takich jak intensywność i czas wykonywanych ćwiczeń, a także danych o budowie ciała ćwiczącej. Ważniejsze wydaje nam się samo podejście do sprzątania jako ćwiczeń. Niech odkurzanie będzie nieco szybsze, bardziej intensywne i bardziej dokładne, a uzyskamy krótki trening cardio.

Aby cardio było jednak skuteczne przy spalaniu kalorii, konieczne jest systematyczne wydłużanie sesji.

Do odkurzania dodaj więc sprzątanie łazienki i tak dalej. Aby wzbogacić sprzątanie o elementy treningu siłowego, pamiętaj o spinaniu i rozluźnianiu określonych partii mięśniowych.

Inne aktywności

  • Zawsze wybieraj schody zamiast windy. To mały trening cardio oraz świetny sposób na ujędrnienie pośladków. Bonusowe punkty, jeśli wejdziesz po schodach na szpilkach – wtedy kształtujesz także mięśnie łydek.

  • Zamiast jechać do pracy samochodem, zdecyduj się na spacer. Nawet jeśli odległość między domem a pracą jest duża, możesz przecież zaparkować samochód tak, aby zapewnić sobie około dwudziestu minut marszu o średnim tempie. To samo dotyczy dojazdu komunikacją miejską – postaraj się wysiąść kilka przystanków wcześniej.

  • Spontaniczny taniec to doskonały sposób na ruch oraz na natychmiastową poprawę humoru! Porwij współmieszkańców w tany, kiedy w radiu leci piosenka, którą kochasz.

  • Słyszałaś kiedyś o serialowych planach treningowych? Polegają one na wykonywaniu określonych ćwiczeń, kiedy na ekranie dzieje się przewidywalna sytuacja – 20 przysiadów, kiedy ktoś cytuje zawołanie swojego rodu w Grze o tron lub 30 brzuszków, kiedy w The Big Bang Theory pojawia się matka Howarda. Poszukaj planu na swój ulubiony serial lub napisz własny!

Macie swoje ulubione sposoby na codzienną dawkę ruchu? 🙂

4 votes
Next article Pilniczki do paznokci - rodzaje, kształty i ziarnistość
Previous article Brokat do powiek – jak nakładać brokat na twarz?

Related posts

1 Comment

Zostaw komentarz

Your data will be safe! Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person. Required fields marked as *

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close