domowe sposoby na wzmocnienie odporności organizmu jesienią

Domowe sposoby na wzmocnienie odporności organizmu jesienią

Jesień to czas dużego spadku odporności i częstych przeziębień. Coraz chłodniejsze wieczory i deszczowe dni to idealne warunki rozwojowe dla czyhających na nas bakterii i wirusów. Jak uniknąć uporczywego kataru, gorączki oraz innych objawów choroby spowodowanych niską odpornością organizmu? Należy przestrzegać kilku sprawdzonych porad, które skutecznie pomogą nam zwalczyć jesienne infekcje.

Cynk – kluczem do odporności

Idealnym sposobem na podniesienie odporności jesienią jest zażywanie 15mg cynku dziennie zarówno profilaktyczne, jak i w trakcie trwania choroby. Pierwiastek ten jest dostarczany naszemu organizmowi wraz ze spożywaniem kiełków roślin, otrębów pszennych, pestek dyni oraz ostryg – tak często niedocenianych i pomijanych w naszej codziennej diecie. Cynk w znacznym stopniu wspomaga działanie układu odpornościowego, a organizm w trakcie trwania choroby wytwarza dzięki niemu duże ilości przeciwciał potrzebnych do walki z infekcją.

Tran i jego cudowne właściwości

Oleje z wątroby dorsza, rekina i wieloryba stanowią bardzo cenne źródło ważnych dla organizmu składników odżywczych z grupy omega-3 i omega-6. Tran jest wykorzystywany w celu podnoszenia odporności od wielu lat. Działa on wspomagająco w okresach obniżonej odporności, ale również ma właściwości wzmacniające kości, ważne w rozwoju dzieci oraz wsparciu osób starszych. Omega-3 znacznie poprawia kondycję skóry, włosów i paznokci. Dużym atutem jest fakt, że tran dostępny obecnie na rynku możemy zakupić w postaci kapsułek, co chroni przed przykrym zapachem oraz smakiem.

Rośliny i zioła wzmacniające odporność

Jednym z bardziej znanych ziół zwiększających odporność organizmu jest pokrzywa. Ma ona działanie silnie przeciwzapalne i przeciwwirusowe. Preparaty z pokrzywy działają stymulująco na produkcję przeciwciał potrzebnych w walce z chorobą. Gorący napar sporządzony z 2 łyżek suszonych liści pokrzywy spożywany dwa razy dziennie pomoże wygrać walkę z przeziębieniem i szybko postawi chorego na nogi.

Czosnek to produkt, z którym niemal każdy spotkał się podczas choroby. Ma on niezwykle mocne działanie przeciwbakteryjne i przeciwwirusowe. Czosnek działa kojąco na górne drogi oddechowe, odkaża gardło oraz ułatwia odkrztuszanie. Jeżeli nie chcemy doprowadzić do obniżenia odporności organizmu, powinniśmy profilaktycznie codziennie spożywać jeden ząbek czosnku, dodając go do sałatek lub dań mięsnych.

Rozgrzewająca herbata z imbirem ma działanie bardzo zbliżone do aspiryny. Przyprawa ta od stuleci jest używana jako środek przeciwzapalny. Składniki odżywcze zawarte w imbirze są łatwo przyswajalne, co może się okazać idealnym rozwiązaniem dla osób, których organizm nie akceptuje substancji występujących w lekach przeciwgorączkowych oraz przeciwgrypowych.

Mniszek lekarski jest stosowany w lecznictwie jako środek o wielu właściwościach. Dzięki zawartej w liściach witaminy A i C wykazuje działanie przeciwwirusowe, a co za tym idzie, poprawia układ odpornościowy. Mniszek najlepiej smakuje jako dodatek do sałatek lub jako herbata wykonana z drogocennych liści.

Podstawą w odpowiednim funkcjonowaniu organizmu i utrzymaniu wysokiej odporności jest zróżnicowana dieta oraz zdrowie psychiczne. Codzienna dawka witamin w postaci owoców i warzyw dostarczana organizmowi, dbanie o dobre relacje z rodziną, spokojna atmosfera w pracy oraz zapewnienie komfortu psychicznego z pewnością sprawią, że wiele z nas odzyska energię i witalność podczas trwania mroźnych miesięcy.

1 Comment

  1. […] się do tego stres, przepracowanie, menstruacja i duże wahania temperatur. Dlatego tak ważne jest dbanie o odporność, zwłaszcza w okresach przejściowych. W czasie choroby niezwykle istotne jest dbanie o higienę. Nosiciel wirusa powinien używać […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *