zdrowe drugie śniadanie do szkoły - co zamiast kanapek

Zdrowe drugie śniadanie do szkoły — kanapki to nie wszystko!

Co zamiast kanapek do szkoły?

Tortilla na zimno

Idealnym rozwiązaniem na ciekawe drugie śniadanie będą pokrojone w niewielkie kawałki naleśniki lub tortille z warzywami, które wspaniale smakują również na zimno. Gotowe ciasto smarujemy śmietankowym serkiem, a na nim układamy produkty według uznania. Należy pamiętać, że kolorowe przekąski wyglądają bardziej zachęcająco dla dziecka, w tym celu warto połączyć ze sobą świeżego pomidora, chrupiącą żółtą paprykę, sałatę, czarne oliwki oraz ser żółty. Tak dobrana kompozycja z pewnością skusi młodego smakosza.

Sałatka owocowa

Przygotowując sałatkę do szkoły dla swojego dziecka mamy gwarancję, że dostarczamy im potrzebnych w rozwoju składników odżywczych. Winogrona, truskawki, borówki oraz maliny tworzą zdrowe i idealne połączenie. Jeżeli w przekąsce znajdą się słodkie, świeże i różnorodne owoce, śniadanie z pewnością zostanie zjedzone w całości nawet przez najmłodszych członków rodziny.

Chrupiąca granola z jogurtem greckim

Słodka i pyszna przekąska będąca bombą witaminową to wspaniały wariant zdrowego drugiego śniadania do szkoły. Domową granolę wykonamy poprzez połączenie płatków owsianych, orkiszowych, żytnich, rodzynek i mieszanki orzechów z miodem lub syropem klonowym. Zmieszane produkty podaje się z jogurtem naturalnym lub greckim. Należy pamiętać, aby nie łączyć granoli z jogurtem w domu, żeby uniknąć uzyskania nieprzyjemnej konsystencji. Produkty powinno się spakować dziecku w oddzielne pudełka i pozwolić zmieszać je ze sobą w szkole. Wielką zaletą tego drugiego śniadania jest fakt, że duża ilość słodkiego miodu z pewnością zachęci nawet najwybredniejszych uczniów.

 

Z czym przygotować kanapki dla dziecka?

To pytanie zadaje sobie tysiące rodziców każdego poranka. Kanapki nie muszą składać się wyłącznie z wędliny lub sera. Jest wiele pomysłów, które w ciekawy sposób mogą zastąpić nudne drugie śniadanie do szkoły bez rezygnowania z chleba. Jeżeli zależy nam na zdrowym żywieniu naszego dziecka, warto zapoznać się z kilkoma przepisami na pożywne i pełne cennych witamin pasty do pieczywa.

Pasta z ciecierzycy, czyli wszystkim znany hummus

  • ciecierzyca
  • łyżka soku z cytryny
  • ząbek czosnku
  • 4 łyżki pasty sezamowej tahini
  • niewielka ilość oliwy
  • odrobinę zimnej wody

 

Do przygotowania hummusu najlepiej użyć dużej miski oraz blendera. Konsystencja wegańskiej pasty na kanapkę powinna być kremowa i delikatna.

Kremowe guacamole z awokado

  • awokado
  • sok z cytryny lub limonki
  • 2 niewielkie pomidory
  • sól i pieprz według uznania
  • odrobinę chilli

 

Tak zmieszana pasta z awokado wspaniale współgra z ciemnym pieczywem. Miąższ zielonego, dojrzałego owocu posiada wiele cennych dla organizmu składników odżywczych i witamin. Na gotową kanapkę warto położyć świeżą paprykę lub sałatę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *